موسسه آموزش عالی روزبه زنجان

موسسه آموزش عالی روزبه زنجان
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 111
بازدید کل : 60555
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

راهکارهاي خلاقانه براي ارتقاي خلاقيت

1- خشم خود را در آغوش بگيريد.

 در مقالات و نشريه هاي مختلف به وفور مي خوانيم که شاد بودن يکي از ارکان زندگي افراد موفق است. اما چگونه مي توان خشم را مهار کرد و به واسطه آن به آرامش دست پيدا کرد؟ بايد سعي کنيد که حتي در بدترين شرايط هم خونسردي خود را حفظ کنيد. از امروز تصميم بگيريد که در برابر مشکلات از خود عکس العمل کاملا متفاوت نشان دهيد. اين کار عملي نخواهد شد مگر با کمک گرفتن از نيروي بالقوه خلاقيت.

2- اجازه دهيد ذهنتان آزادانه پرسه بزند.

 در حقيقت شما به هر چه فکر کنيد ناخودآگاه آنرا به زندگي خود دعوت کرده ايد. قدرت تخيل خود را تقويت کنيد، به افکار مثبت دامن بزنيد، و خوبي ها را در کائنات منعکس سازيد با استفاده از خلاقيت بهترين امکانات و شرايط ممکن را براي خود به تصوير بکشيد.

3- نواختن يک ساز را ياد بگيريد

 تحقيقات علمي اثبات کرده اند که گوش دادن به موسيقي سبب التيام آلام و کاهش استرس مي شود. کارشناسان اخيرا به اين نتيجه رسيده اند که موسيقي فعاليت اعصاب مغزي را افزايش داده ودر نتيجه ميزان خلاقيت و نوآوري را بالا مي برد. هنگاميکه فرد خودش شخصا سازي را مي نوازد، آرامش او افزون شده و دهنش با فراخ بال بيشتري به تفکر واداشته مي شود.

4- دنياي اطرافتان را آبي کنيد

 در مورد روانشناسي رنگ ها چه اطلاعاتي داريد؟ رنگ آبي تداعي گر آسمان و درياست که هر دو مظهر آرامش،؛ برکت، و وجود نيروي برتر هستند. از اين گذشته روانشناسان معتقدند که قرارگرفتن در محيط آبي و مشاهده مکرر اين رنگ سبب افزايش و ارتقاي خلاقيت افراد مي شود.

5- با افراد خلاق ارتباط برقرار کنيد.

 ايده هاي بي نظير درخفا عملي نمي شوند. سعي کنيد با افراد خلاق و فعال ارتباط برقرار کنيد تا بتوانيد از آن ها ايده گرفته و استراتژي هايي را براي عملي ساختن افکار ناب خود پيدا کنيد.

6- سفر کنيد

 سپري کردن مدت زماني به دور از خانه سبب بالا رفتن حس کنجکاوي و به تبع آن خلاقيت مي شود. در سفر ذهن به آرامش مي رسد و آمادگي فعاليت مجدد را پيدا مي کند.

7- سرزندگي و شادي را به زندگي خود راه دهيد

 بيشتر افراد هنگاميکه در شرايط دشوار زندگي قرار مي گيرند، حالت هايشان بيش از اندازه جدي مي شود، اما تحقيقات گوياي اين مطلب هستند که سرزندگي، تفريح، و قدري بازيگوشي مسير خلاقيت شما را باز کرده و راه حل هاي بي نظيري را در پيش رويتان قرار مي دهد.

شکي نيست که همه افراد موفق پس از پشت سر گذاشتن دوره هاي سخت و طاقت فرساي زندگي توانايي عملي کردن اهداف خود را بدست آورده اند. هرگونه شکست، سختي، و مشکل مي تواند به منزله سرآغاز ايجاد ابداعات و اختراعات شگرفي به شمار رود. بايد توجه داشت که نياز سرچشمه هرگونه نوآوري و اکتشاف است. اگر احساس مي کنيد در زندگي خود به بن بست رسيده ايد بايد بدانيد که در مکان مناسبي براي افزايش خلاقيت خود قرار داريد، پس دست به کار شويد و از تنگناهاي موجود به نفع خود بهره برداري کنيد.


پنجره خلاقيت/گرد آوری: گروه جامعه سایت تبیان زنجان
http://www.tebyan-zn.ir/society.html



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 5 آبان 1391برچسب:, توسط غریبه
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :